Anchetă a Consiliului Concurenţei – urmată de amenzi de aproape o jumătate de milion de lei – pe piaţa produselor de tehnică dentară şi pe piaţa aparatelor pentru procesarea produselor pentru tehnică dentară din România. Consiliul Concurenţei a anunțat, miercuri, cine sunt societățile sancționate și ce acuzații li se aduc.
Amenzile, pentru încheierea unei înțelegeri anticoncurenţiale de stabilire a preţurilor de vânzare a unor produse de tehnică dentară, totalizează 456.237 lei (echivalentul a peste 100.000 de euro).
Cinci companii au fost sancționate în urma investigaţiei, declanşată în aprilie 2011, de către Consiliului Concurenţei:
– Vita Zahnfabrik H. Rauter GmBH&Co.KG Germania – valoarea amenzii aplicate de Consiliul Concurenţei este de 63.402 lei (14.260 euro)
– SC Dentotal Protect SRL – 232.433 lei (52.277 euro)
– SC Helios Medical & Dental SRL – 75.263 lei (16.927 euro)
– SC Tehnodent Poka SRL – 65.726 lei (14.783 euro)
– SC West Dental Teh-med SRL – 19.413 lei (4.366 euro).
Consiliul Concurenţei informează că Vita Zahnfabrik H. Rauter GmBH+Co.KG Germania are ca obiect de activitate producţia şi distribuţia dinţilor artificiali, a materialelor ceramice şi de alt tip pentru reconstrucţia dinţilor, a accesoriilor de tehnică dentară şi a altor produse pentru tehnicienii dentari şi medicină dentară, iar Dentotal Protect, Helios Medical & Dental, Tehnodent Poka și West Dental Teh-med sunt distribuitori ai furnizorului german pe piaţa distribuţiei de materiale şi aparatură pentru tehnică dentară şi cabinete stomatologice .
Consiliul Concurenţei susține că furnizorul Vita Zahnfabrik Germania s-ar fi înţeles cu patru distribuitori în privinţa discounturilor maxime pe care aceștia din urmă le puteau acorda la vânzarea produselor sale.
Bogdan Chiriţoiu, preşedintele Consiliului Concurenţei, a precizat că “Legea Concurenţei interzice orice înţelegeri exprese sau tacite, care conduc la denaturarea concurenţei, fiecare companie trebuie să îşi stabilească politica de preţuri independent, nu printr-o înţelegere cu alte companii”. Potrivit lui Bogdan Chiriţoiu, ”prin această înţelegere a fost eliminată concurenţa între distribuitori, ceea ce ar fi fost în beneficiul consumatorilor”.