Potrivit CJAS Timiş, asiguraţii au obligaţia de a înştiinţa angajatorul (plătitorii de indemnizaţii de asigurări sociale de sănătate), privind apariţia stării de incapacitate temporara de muncă şi privind datele de identificare, respectiv numele medicului prescriptor şi unitatea în care funcţionează acesta, in termen de 24 ore de la data acordării concediului medical. În situaţia in care apariţia stării de incapacitate temporară de muncă a intervenit in zilele nelucrătoare, asiguraţii au obligaţia de a înştiinţa plătitorii de indemnizaţii în prima zi lucrătoare.
Angajatorii au obligaţia să transmită casei de asigurări de sănătate, în termen de maximum 6 zile, de la data la care au fost înştiinţaţi cu privire la apariţia stării de incapacitate temporară de muncă, lista persoanelor angajate aflate în concediu medical, precum şi datele de identificare, respectiv numele medicului prescriptor şi unitatea în care funcţionează acesta şi declaraţia pe proprie răspundere completată de asiguraţi la medicul prescriptor, daca au solicitat-o. Angajatorii vor depune aceste liste, la sediul CJAS, Serviciul Evidenţă Asiguraţi, atât pe suport de hârtie cât şi pe suport electronic.
Modelul listei completată de angajatori şi formatul în care trebuie depusă, se găseşte afişat pe site-ul CJAS Timiş, la adresa:
http://cjastm.ro/?menu=0001_noutati/20100519_In_atentia_angajatorilor.htm
Sursa: Televiziunea Medicală