Pacienţii care beneficiază de servicii medicale în străinătate pot recupera o parte din cheltuieli de la statul român.
Acest lucru se întâmplă doar dacă bolnavul este asigurat, iar intervenţia sau tratamentul se face într-unul dintre spitalele din ţările Uniunii Europene.
La întoarcerea în ţară, pacientul trebuie să depună o cerere la Casa Judeţeană de Asigurări de Sănătate pentru rambursarea cheltuielilor, alături de documentele justificative ale tratamentului făcut în străinătate.
“Este vorba despre un dosar care trebuie să conţină o copie după buletin, o adeverinţă prin care se atestă calitatea de asigurat, fişele de internare, facturile sau chitanţele în original şi copii legalizate traduse în limba română. De asemenea, la dosar mai trebuie depus şi un extras de cont pentru ca atunci când dosarul pacientului va fi aprobat suma decontată să fietransferată în contul beneficiarului”, a declarat purtătorul de cuvânt CJAS Timiş, Oana Răchitan.
Dosarul este trimis la Bucureşti, unde comisia decide dacă va fi sau nu decontat, în funcţie de bugetul pus la dispoziţie.
“Noi ne asigurăm că dosarele sunt complete şi le trimitem la Bucureşti. Acestea sunt verificate din nou de colegii noştri de acolo şi intră în cadrul unei comisii care se întruneşte lunar. Aceste comisii, în funcţie de bugetul pus la dispoziţie şi de data depunerii dosarului, aprobă restituirea sumei pentru pacientul respectiv” , a spus Oana Răchitan.
Decontarea serviciului medical se face la tariful din România, indiferent de preţul pe care pacientul l-a plătit în străinătate.
“Sumele decontate corespund tarifelor percepute de către statul român pentru serviciile medicale. Mai mult, suma maximă decontată este de aproximativ 4.000 de lei pentru un dosar depus ”, a mai adăugat purtătorul de cuvânt.
În primul trimestru al acestui an, la sediul CJAS Timiş au fost depuse aproximativ 15 dosare. Pacienţii trebuie să aştepte însă chiar şi un an până când îşi recuperează banii.
autor: Luiza Tirca
Sursa: Televiziunea Medicala