A treia ediţie a campaniei “Şansă la viaţă, şansă la noi amintiri” şi-a îndeplinit obiectivul: 14 echipamente de ultimă generaţie pentru copiii prematuri au fost donate către 11 maternităţi din România. Echipamentele, care nu existau în maternităţile din România înainte de începerea campaniei, permit ventilarea cu frecvenţă înaltă a prematurilor ce dezvoltă complicaţii pulmonare, crescând rata de supravieţuire a acestora.
“Şansă la viaţă, şansă la noi amintiri”s-a derulat în perioada 1 septembrie – 30 noiembrie 2010. Campania a avut ca obiectiv creşterea numărului de copii prematuri salvaţi şi a avut două componente: o componentă educaţională – informarea publicului în privinţa prevenirii naşterilor premature şi a modalităţilor de îngrijire adecvată a prematurilor – şi o componentă investiţională – echiparea cu 14 sisteme de ventilaţie cu frecvenţă înaltă oscilatorie a 11 maternităţi.Site-ul www.sansalaviata.ro a fost platforma de comunicare a campaniei şi a oferit informaţii despre naşterile premature şi posibilităţile de prevenire a acestora, despre complicaţiile pe care le pot dezvolta copiii născuţi prematur, precum şi sfaturi pentru îngrijirea acestor copii. Cele 11 maternităţi incluse în program tratează un număr mare de copii prematuri şi acoperă întregul teritoriu al României: Bucureşti (Cantacuzino, Giuleşti, Municipal, Polizu – 2 echipamente), Cluj (Clinicile de Obstetrică şi Ginecologie 1 şi 2), Iaşi – 2 echipamente, Oradea, Sibiu, Timişoara şi Târgu-Mureş.
„Campania „Şansă la viaţă, şansă la noi amintiri” îşi propune, în fiecare an, să asigure un start sănătos în viaţă copiilor cu probleme. Ne bucurăm că, încă din timpul campaniei, unele centre au salvat deja 7 copii şi suntem încrezători că pe parcursul următoarelor luni aparatele donate îşi vor dovedi utilitatea pentru toate secţiile de neonatologie beneficiare. Valoarea celor 14 echipamente este de 1.300.000 de RON. Realizarea acestei donaţii nu ar fi putut fi posibilă fără sprijinul numeroşilor parteneri implicaţi în campanie, cărora vrem să le mulţumim: consumatorii care ne-au acordat încrederea lor, specialiştii neonatologi, lanţurile de magazine, personalităţile publice şi mass-media care au facut cunoscută această cauză”, a declarat Olivia Ciubotariu, Specialist Relaţii Externe la Procter&Gamble.
În România, în fiecare an, se înregistrează peste 20.000 de copii născuţi prematur şi nou-născuţi cu greutate mică la naştere. Prematuritatea şi complicaţiile sale sunt responsabile de mai mult de jumătate din decesele neonatale, reprezentând una din principalele cauze de mortalitate neonatală din ţara noastră. Cea mai frecventă cauză de mortalitate determinată de prematuritate este sindromul de detresă respiratorie (RDS). Acesta impune folosirea unui sistem de ventilaţie artificială. Unul dintre cele mai avansate sisteme de ventilare este cel de înaltă frecvenţă care ajută copiii născuţi prematur să supravieţuiască şi, în plus, reduce aparţia handicapurilor psiho-motorii asociate cu prematuritatea.
Ventilaţia cu frecvenţă înaltă foloseşte frecvenţe respiratorii care depăşesc frecvenţa respiratorie normală şi se adresează în special prematurilor născuţi înainte de 32 de săptămâni. În 2009, în România s-au înregistrat 2.576 de copii care au avut la naştere o vârstă de gestaţie mai mică de 32 de săptămâni (1% din totalul nou-născuţilor vii). Ventilaţia de înaltă frecvenţă ajută la reducerea complicaţiilor şi creşte rata de supravieţuire. În acest moment, nici o maternitate din ţară nu are în dotare un astfel de echipament.
„Donaţia acestor 14 ventilatoare de înaltă frecvenţă este foarte importantă pentru copiii prematuri îngrijiţi în cele 11 centre. Maternităţile care au primit aceste ventilatoare acordă asistentă medicală copiilor cu vârstele cele mai mici de gestaţie, care sunt o necunoscută pe plan mondial din punct de vedere al adaptării la viaţa extra uterină, cea mai mare problemă pe care o au fiind cea respiratorie. Aparatele funcţionează şi au rolul de a salva, în principal, vieţile copiilor cu detresă respiratorie, dar şi ale altor copii ce dezvoltă complicaţii. Asociaţia de Neonatologie din România a elaborat un portocol comun care va fi aplicat în toate maternităţile care au beneficiat de aceste echipamente performante, pentru a urmări evoluţia copiilor. Se vor monitoriza o serie de parametri comuni, care vor fi interpretaţi peste 6 luni. Ne aşteptăm la un impact pozitiv ca urmare a utilizării acestor aparate. Pentru neonatologia din România ele reprezintă un pas înainte către standardele de echipare din Occident, unde ventilaţia cu frecvenţă înaltă a început să fie folosită încă de la mijlocul anilor ’90“, a spus Prof. Univ. Dr. Silivia Stoicescu, Preşedintele Asociaţiei de Neonatologie din România.
Produsele Procter&Gamble participante la ediţia din 2010 a campaniei sunt:Ariel, Bonux, Tide, Lenor, Mr Proper, Fairy, Wash&Go, Head&Shoulders, Pantene, Pampers, Always şi Blend-a-Med. Toate produsele participante vor fi marcate corespunzător în magazine cu însemnele campaniei. Parte din încasările obţinute prin vânzarea acestor mărci în perioada campaniei vor fi alocate achiziţionării de sisteme de ventilaţie cu frecvenţă înaltă oscilatorie.
Sursa: comunicat de presă – 2activePR