Dupa 16 ani de activitate şi jocuri dezvoltate pentru micuţii pacienţi în saloanele de spital, Fundaţia CliniClowns anunţă dezvoltarea programului terapie prin zâmbet şi în rândul copiilor autişti; astfel, începând cu luna ianuarie a anului viitor, clovnii care aduc zâmbete în spitale vor pătrunde şi în lumea copiilor autişti.
“Copiii autişti sunt captivi într-o lume necunoscută nouă şi greu de înţeles. Credem cu tărie că tacticile aplicate de actorii CliniClowns vor face diferenţa în procesul de comunicare cu aceşti copii. Clovnii noştri vor beneficia de expertiza unor traineri recomandaţi de CliniClowns Olanda. Poate este bine de ştiut că, în Olanda, cliniclovnii lucreaza deja cu pacienţi autişti, iar doctorii sunt de părere că terapia prin zâmbet este o altă metodă de a ajunge mai aproape de ei. De asemenea, trebuie menţionat că, demersul de extindere a activităţii noastre şi în rândul acestor copii este susţinut de compania Deloitte”, a declarat Martin Schiere, Director Executiv al fundaţiei.
Angajaţii companiei Deloitte au înţeles misiunea fundaţiei CliniClowns şi importanţa pe care o are starea psihică şi afectivă a copiilor pe parcursul tratamentului medicamentos. Ei au înţeles că terapia prin zâmbet poate face diferenţa şi în lumea copiilor diagnosticaţi cu autism. Acest lucru i-a motivat să susţină noul demers al fundaţiei într-un mod inedit: angajaţii Deloitte au alergat în total 360 de km în cadrul maratonului internaţional organizat la Bucureşti în luna octombrie, ceea ce a generat fonduri de 4400
euro.
Posibilitatea de implicare a fost relativ simplă, acţiunea de CSR fiind dedicată atât fiecarui angajat în parte, cât şi companiei Deloitte. 32 de persoane s-au angajat să alerge în beneficiul micuţilor pacienţi, fiecare kilometru fiind sponsorizat de catre prieteni, familie sau colegi cu o sumă de minimum 5 ron. În acest mod, angajaţii au adunat în total o sumă de 4400
de Euro suma fiind ulterior dublată de Deloitte. Astfel, atât cei cu o condiţie fizică deosebită, cât şi cei care nu au inclinaţii sportive au avut posibilitatea să se alăture acestei cauze.
“Sunt un susţinător activ al acestei asociaţii, întrucât cred în misiunea lor de a ajuta copiii să zâmbească din nou. Pentru familiile ale căror vieţi au fost răvăşite de această boală, zâmbetul face uneori diferenţa dintre renunţare şi regăsirea speranţei. Ca firmă, datorăm enorm de mult comunităţii şi credem că faptele bune nu sunt niciodata îndeajuns. Colegii mei au înţeles asta şi am reuşit să conturăm o echipă plină de entuziasm;
Poate că unii dintre ei nu sunt alergători dedicaţi, nici nu au febra maratonului în sânge, dar cu toţii s-au încălţat corespunzător şi s-au prezentat la linia de Start. Nu putem decât speră că eforturile noastre îi vor ajuta pe copii să zâmbească un an întreg de acum înainte, până la următoarea ediţie a maratonului”, a declarat Pieter Wessel, Partener Deloitte România.
comunicat de presa
Sursa: Televiziunea Medicala