Știai că 97% dintre oameni află mai multe despre un business local din mediul online decât de oriunde altundeva? (https://seotribunal.com/blog/stats-to-understand-seo/#local-seo-facts) Tocmai din acest motiv este foarte important ca afacerea ta să apară pe ecranul utilizatorilor atunci când aceștia caută servicii locale.
Cum poți face acest lucru? Aplicând strategii de tip seo local pentru afacerea ta. Una dintre aceste strategii este optimizarea profilului Google My Business (denumită mai nou Google Business Profile).
Google My Business este o funcție gratuită de înregistrare a afacerilor, care îți permite să încarci fotografiile business-ului tău, locația, serviciile/produsele și orice alte informații relevante. Prin crearea unui profil de acest tip, vei crește vizibilitatea companiei tale și șansele acesteia de a apărea în Google Search, Google Maps și alte servicii Google.
Este important de menționat totuși că pentru a crea un cont, afacerea ta trebuie să aibă o locație fizică (de exemplu, un restaurant) și să ofere servicii în persoană.
Cum poate ajuta crearea unui astfel de cont? Hai să vedem:
- Îmbunătățește rankarea și vizibilitatea afacerii tale în Google
Atunci când un potențial client caută produse și servicii precum cele pe care business-ul tău le oferă, Google îi va oferi o listă de afaceri care vând ceea ce utilizatorul caută. Prin crearea unui profil Google My Business, ai o șansă mai mare de a te clasa în primele 3 rezultate locale, fapt ce contribuie la creșterea expunerii brandului tău și a numărului de clienți.
Cum se întâmplă acest lucru? Hai să luăm un exemplu concret. Numărul căutărilor pe cuvinte cheie medicale din zona Timișoara este foarte crescut, așa cum poți vedea și în poza de la începutul articolului (volumele de căutări sunt doar pentru zona Timișoara).
Atunci când un utilizator va căuta unul dintre aceste cuvinte, Google le va recunoaște și va oferi în căutările sale toate business-urile din Timișoara, care vând/oferă astfel de servicii. De unde știe Google ce afaceri oferă acest tip de servicii? Datorită tacticilor de local SEO și, implicit, Google My Business.
- Crește numărul vânzărilor și volumul traficului
Căutările locale au ca rezultat achiziții în 28% din timp, deci crearea unui astfel de cont poate avea un impact pozitiv asupra traficului și vânzărilor business-ului tău.
- Te ajută să ajungi la un public mai larg
Cu un profil actualizat și optimizat corect, vei putea ajunge la un public mai mare de potențiali clienți, o performanță foarte dificilă de realizat, în general, fără investirea în campanii de tip PPC.
- Ajută la creșterea autorității brand-ului
Ca urmare a recenziilor pe care clienții le pot oferi, imaginea afacerii tale poate fi influențată pozitiv. De exemplu, o recenzie de 4,7 stele arată că serviciile tale sunt excelente, fapt ce îi va convinge și pe alți potențiali clienți să apeleze la ajutorul business-ului tău.
Google este într-o continuă căutare de noi modalități prin intermediul cărora să ofere utilizatorilor o experiență cât mai bună și, tocmai din acest motiv, este important ca strategia ta SEO să țină pasul cu toate aceste schimbări, dacă vrei ca afacerea ta să își atingă adevăratul potențial.
1 Comment
Pingback: Cum ajungi la clienții tăi prin contul de Google Business Profile și SEO Local • VoxMedical | Viata si sanatate