Internetul şi tot ce a adus el a schimbat nu numai modul în care comunicăm, dar şi modul în care ne trăim viaţa. Cumpărăturile le facem online, emailul a înlocuit scrisorile şi faxul, instant messaging-ul a înlocuit suetele cu prietenii, programările la dentist, medic de familie şi medic specialist se pot face toate online sau se pot rezolva cu un mesaj scurt pe email, nu neapărat un telefon.
Am ajuns la punctul în care nu ne imaginăm viaţa fără Internet, iar online-ul câştigă tot mai mult teren. Şi dacă oamenii petrec tot mai mult timp aici, este normal că centrele medicale şi clinicile să se adapteze la noile cerinţe ale pacienţilor lor. De aceea, vom explica pe scurt cum şi de ce ar trebui ca centrele medicale şi clinicile să se promoveze în online.
Primul pas este că centrele medicale şi clinicile să poată fi găsite uşor. Acest lucru se poate rezolva fie prin crearea unui site web, fie a unui blog, fie prin crearea unei pagini de profil pe o reţea socială/reţea de afaceri, fie prin crearea unei pagini dedicate pe un site dedicat serviciilor medicale/portal de sănătate.
Apoi, este nevoie de dovedirea expertizei şi a calităţii serviciilor. Competiţia şi concurenta nu pot fi ignorate, iar cabinetul, individual sau de grup, trebuie să devină cât mai cunoscut. Expertiză este dovedită uşor prin redactarea de materiale cu subiect medical, fie pentru pacienţi, fie pentru colegi, fie pentru ambele categorii. Articolele medicale pot fi publicate pe blogul sau site-ul propriu, pe portalurile dedicate medicilor de familie sau pacienţilor lor, în reviste medicale sau publicaţii online din domeniul sănătăţii.
Scopul este de a ajunge la câţi mai mulţi potenţiali pacienţi cât mai rapid şi mai eficient. În acest scop, trebuie alese comunităţile cele mai active şi mai relevante. Trebuie abordate publicaţiile online unde pacienţii ar căuta un nou medic de familie sau de specialitate, o clinică sau un centru medical sau informaţii despre simptomele şi afecţiunile cu care se confruntă.
Foarte importante sunt părerile pacienţilor actuali. Opiniile acestora îi vor influenţa pe potenţialii pacienţi, aşa că trebuie încurajate. O experienţă plăcută descrisă pe un portal de sănătate despre o clinică sau un centru medical ar ajuta foarte mult, la fel recomandările făcute fie de pacienţi, fie de colegi – medici de familie sau cu alte specializări – pe paginile dedicate ale clinicilor sau centrelor medicale de pe portalurile de sănătate.
Cel mai la îndemână mod de a înţelege unde şi cum vă puteţi promova este să vă puneţi în pielea pacientului. Cum ar proceda să vă găsească? Poate căuta pe un motor de căutare, precum Google. Atunci, existenţa unui site web şi a cât mai multor menţiuni pe alte site-uri de specialitate va ajuta să vă poziţionaţi cât mai bine în motoarele de căutare.
Paşii mărunţi şi siguri reprezintă însă cea mai bună metodă de creştere a unei afaceri de viitor. Din acest motiv, vă recomandăm crearea unei pagini dedicate pe site-ul de specialitate www.reteauamedicala.ro.
Prin achiziţionarea unui abonament anual, o clinică sau un centru medical are posibilitatea de a-şi crea un profil cu toate informaţiile relevante pentru pacienţi, a primi cereri de programare de la pacienţi, a fi găsit uşor într-o secţiune dedicată în funcţie de judeţul şi oraşul în care profesează.
Beneficiul unui astfel de serviciu complet dedicat clinicilor şi centrelor medicale este rapiditatea cu care vă puteţi stabili o prezenţă online. Profilul poate ţine loc de website, puteţi discuta probleme medicale cu pacienţii în secţiunea de forum medical sau în secţiunea Întreabă doctorul! Şi, de asemenea, vă puteţi dovedi expertiză publicând materiale pe un portal medical foarte vizitat.
Sursa: Televiziunea Medicala