Cum stăm cu sănătatea pe… Facebook? Primele zece poziții, ca număr de fani, la categoria Sănătate & îngrijire personală, pe Facebrands – Serviciul de monitorizare a paginilor de Facebook în România, sunt din categoria Îngrijire personală, iar primul site din Sănătate, Doctorul Zilei, apare abia la poziția 14.
Numărul 1 în acest top, pe Facebook, este Avon Space, cu 832.595 fani, în timp ce Doctorul Zilei are 126.080 de fani. Pe poziția 17 vine Hiperdia – Medical High Tech (119.932 fani), pe 23 – Sensilab.ro (98.597 fani), pe 25 – Fitness-Nutritie (79.839 fani), pe 29 – Sensiblu (67.446 fani), pe 30 – Farmablu – prima ta farmacie online (65.055 fani), pe 33 – Clubul Sanatatii Walmark (59.104 fani), pe 35 – SuntSanatos.ro (52.327 fani), pe 42 – DespreSuflet Psihologie (45.658 fani), pe 43 – REGINA MARIA – Rețeaua Privată de Sănătate (44.126 fani), acestea fiind paginile de Facebook de pe Sănătate intrate în Top 50 Facebrands.
Facebrands.ro și Facebrands PRO, serviciile de monitorizare și analiză a activității pe Facebook în România au întregistrat la începutul acestui an un total de 7.000.000 utilizatori români de Facebook. Numârul de utilizatori români ai Facebook a crescut în anul 2013 cu 25%, creștere apropiată față de 2012 – 25% față de 27%, în timp ce în 2011 numărul lor crescuse cu 83%, precizează www.facebrands.ro.
“In 2014, companiile românești care vor rezultate în activitatea lor pe Facebook trebuie să urmărească mult mai atent ceea ce funcționeaza și ce nu, atât pe paginile proprii cât și pe cele concurente și pe cele din întreaga categorie. Acest lucru e general valabil în marketing, însă e cu atat mai important în 2014 în marketingul pe Facebook din cauza schimbarilor efectuate de Facebook în ultima vreme la algoritmii sai”, a declarat Ionuț Oprea, Managing Partner Facebrands.
București are cei mai mulți utilizatori ai rețelei Facebook în România, aproape 1,5 milioane, însa acest total reprezintă nici 22% din totalul utilizatorilor care și-au setat orașul în profil față de peste 25% în urmă cu un an, precizează Facebrands. Capitala e urmată de Cluj Napoca, Iași, Timișoara și, mai nou, Constanța, care au peste 200.000 utilizatori de Facebook. Alte nouă orașe au acum peste 100.000 de utilizatori de Facebook: Craiova, Brașov, Galați, Ploiești, Oradea, Arad, Bacău, Pitești și Sibiu, precizează aceeași sursă.