Schimbări la nivel global în activităţile de vânzări şi marketing! Asta anunță grupul farmaceutic britanic GlaxoSmithKline. ”compania intenţionează să demareze, la nivel global, un proces consultativ cu scopul de a stopa plăţile către profesioniştii din domeniul sănătăţii pentru angajamentele ca vorbitori şi pentru participarea acestora la conferinţe şi congrese medicale. În România, acest proces va începe în 2014”, a anunțat GlaxoSmithKline.
“Recunoaştem faptul că jucăm un rol important în a livra doctorilor informaţii despre medicamentele noastre, dar acest lucru trebuie să se întâmple în mod clar, transparent şi fără nicio posibilitate de interpretare a existentei unui conflict de interese”, anunță Sir Andrew Witty, CEO al GlaxoSmithKline.
GlaxoSmithKline a anunțat că nu va mai acorda suport financiar profesioniştilor din domeniul sănătăţii pentru participarea acestora la conferinţe si congrese medicale; în locul acestor activităţi: ”vom finanța, în mod reactiv, educaţia medicală pentru profesioniştii din domeniul sănătăţii prin granturi educaţionale independente”.
Nu este un secret faptul că autoritățile chineze au acuzat astă-vară GlaxoSmithKline că s-a aflat la centrul unei uriașe reţele care ar fi utilizat, ca intermediare, agenţii de turism şi firme de consultanţă, pentru a oferi mită unor oficiali ai statului și medici pentru a crește vânzările grupul farmaceutic britanic – sumele legate de aceste înţelegeri ar fi undeva la 3 miliarde yuani, echivalentul a jumătate de miliard de dolari. Se vehiculează că grupul farmaceutic ar fi plătit zeci de milioane de dolari, la nivel global, medicilor care vorbesc la congrese despre medicamentele GlaxoSmithKline.
”Ne-am asumat publicarea plăţilor pe care le facem către profesioniştii din domeniul sănătăţii şi deja facem asta în câteva ţări, inclusiv în Statele Unite, Australia, Marea Britanie, Japonia şi Franţa, în linie cu standardele locale ale guvernelor şi ale asociatiilor profesionale. Vom continua să facem publice plăţile pe care le angajăm pentru activităţile de consultanţă în studii clinice, precum şi în studii de piaţă derulate în aceste ţări şi vom continua să lucrăm în zona cresterii transparenţei în alte ţări, inclusiv în România, în funcţie de regulile guvernelor şi ale asociaţiilor profesionale”, susțin cei de la GlaxoSmithKline.
GlaxoSmithKline mai anunță că schimbă modul în care este recompensată forţa de vânzări, la nivel global: noul sistem de recompensare a angajaţilor nu va avea obiective de vânzări individuale. ”În schimb, angajaţii GSK care lucrează direct cu medicii vor fi evaluaţi şi recompensaţi pentru cunoştinţele lor specializate, pentru calitatea serviciilor pe care le oferă, pentru a sustine îmbunătăţirea stării de sănătate a pacienţilor, precum şi pentru performaţa companiei. Acest nou sistem de recompensare va fi activ în toate ţările în care GSK operează, până la începutul lui 2015. România a făcut deja un pas în acest sens: pe piaţa locală, GSK a eliminat target-urile individuale de vânzări la începutul anului 2013”.