În această săptămână La Roche-Posay încheie campania educaţională Zilele Helios şi Helia în parc, campanie de care au beneficiat peste 6000 de bucureşteni. În perioada 18 iunie-24 iulie echipa La Roche-Posay a fost prezentă în cele mai mari 6 parcuri din capitală oferind bucureştenilor posibilitatea de a-şi testa gratuit sensibilitatatea pielii la soare şi de a primi informaţii despre pericolele expunerii la soare fără protecţie. Prin intermediul celor doua personaje de benzi desenate Helios şi Helia, copiii au învăţat într-un mod distractiv că expunerea la soare trebuie făcută cu măsură şi folosind produse de protecţie adecvate.
În anul 2010 laboratoarele La Roche-Posay România au realizat cu ajutorul medicilor dermatologi un studiu ce a urmărit să determine comportamentul pacienţilor români la soare. Rezultatele au arătat ca aproape 30% dintre pacienţii români nu folosesc deloc protecţie solară, o majoritate de 60% folosesc fotoprotecţie cu factor scazut (SPF 10 sau 15) şi numai 10% din pacienţii participanţi la studiu folosesc protecţie solară ridicată pe toată durata verii.
Conform Organizaţiei Mondiale a Sănătăţii, anual sunt descoperite peste 3 milioane de cazuri noi de cancer cutanat, fotoprotecţia înca din copilarie fiind crucială în prevenirea acestui tip de afecţiune.
Ca urmare a acestor rezultate îngrijoratoare La Roche-Posay a lansat în această vară campania de informare Ziele Helios şi Helia în parc cu scopul principal de a educa copiii prin joacă. Peste 3000 de părinţi şi-au putut testa sensibilitatea pielii la razele UVB, au primit informaţii referitoare la paşii optimi de îngrijire solară pentru copii iar peste 3000 de copii au primit un mini kit de protecţie solară.
Helios si Helia au fost prezenţi în următoarele parcuri din capitală:
18 si 19 iunie parcul Lumea Copiilor, sector 4
25 si 26 iunie in parcul Moghioros, sector 6
2 si 3 iulie in parcul Cismigiu, sector 2,
9 si 10 iulie in parcul Herastrau, sector 1
16 si 17 iulie Parcul Titanii, sector 5
23 si 24 iulie Water Park, Otopeni
UVA/UVB Diferenţa între tipurile de raze şi efectele lor asupra pielii:
Razele UVB sunt radiaţii oprite parţial de epiderm. Ele stimulează bronzul şi sunt principala cauza a apariţiei arsurilor solare.
Razele UVA sunt mai periculoase decat razele UVB deoarece efectele lor nu se fac simţite imediat. Acţiunea acestora este mai profundă, ele ajungând până la celulele dermului. UVA accelerează îmbătrânirea pielii, pot provoca anumite intoleranţe solare şi în timp chiar cancere cutanate.
Anthelios XL este primul brand care a demonstrat ştiinţific acţiunea razelor UVA în dezvoltarea alergiilor solare şi a cancerului de piele. Astazi Anthelios XL, gama de protecţie solară,oferă cea mai înaltă protecţie solară pentru pielea sensibilă atât împotriva razelor UVB cât şi împotriva razelor UVA. În parteneriat cu peste 25000 de medici dermatologi din întreaga lume Anthelios XL are ca prioritate prevenirea melanomului.
De mai bine de 30 de ani, La Roche-Posay colaborează cu dermatologi la nivel internaţional pentru a crea produse de îngrijire şi machiaj având la bază apa termala La Roche-Posay. Apa termală La Roche-Posay este singura apă natural bogată în seleniu, un oligo-element cu puternic efect calmant şi anti-oxidant.
Studiul a fost realizat în colaborare cu 150 de dermatologi din toată ţara, pe un eşantion de 6900 de pacienţi, în perioada mai august 2010.
comunicat de presa
Sursa: Televiziunea Medicala