A treia ediţie a campaniei “1 pachet = 1 vaccin” a luat sfârşit cu succes. A fost strânsă suma necesară achiziţionării a 1 223 696 de vaccinuri anti-tentanos, care a fost donată UNICEF.
Părinţii din România au putut să ajute la achiziţionarea acestor vaccinuri, prin cumpărarea unui pachet de scutece sau şerveţele umede Pampers, în perioada ianuarie-februarie 2011.
Cei doi parteneri, Pampers şi UNICEF, şi-au propus eliminarea tetanosului neonatal la nivel global, iar România s-a alăturat imediat acestei iniţiative. Reprezentanţii campaniei spun că părinţii din România s-au implicat şi au fost printre cei mai activi susţinători din această ediţie, la fel ca în ediţiile trecute. Ca răsplată, pentru a oferi condiţii mai bune proaspetelor mămici şi nou-născuţilor, pe perioada spitalizării, Pampers a donat elemente de mobilier şi scutece pentru 8 maternităţi , în 4 oraşe din România, oraşe decise de mămici, prin intermediul paginii de facebook “Lumea Mămicilor”.
Au fost donate 150 de pătuţuri neonatale, 75 de mese de înfăşat şi 75 de scaune pentru alăptat. Donaţiile au ajuns în maternităţile spitalelor „Cantacuzino”, „Filantropia” şi „Pantelimon” din Bucureşti, „Dumitru Popescu” şi Spitalul Clinic Judeţean Nr. 1 din Timişoara, „Cuza Vodă” şi „Elena Doamna” din Iaşi şi în maternitatea spitalului „Dr. I.A. Sbârcea” din Braşov. „Ediţiile trecute ale campaniei au evidenţiat generozitatea şi grija părinţilor din România pentru bunăstarea copiilor, de oriunde ar fi ei. Ne bucurăm că şi anul acesta, părinţii au răspuns apelului lansat de Pampers® şi UNICEF şi s-au alăturat efortului de a elimina tetanosul matern şi neonatal din ţările mai puţin dezvoltate şi,în acelaşi timp, de a le asigura mamelor şi bebeluşilor din România confortul şi îngrijirea de care au nevoie în perioada spitalizării. Vrem să le mulţumim acestor părinţi pentru ajutorul şi implicarea lor”, a declarat reprezentantul Pampers în România.
Numeroşi artişti din România s-au alăturat celei de a treia ediţii a campaniei „1 pachet = 1 vaccin”. Susţinători ai campaniei în 2010 – Nico, Analia Selis, Anca Turcaşiu, Andreea Berecleanu, Rita Mureşan, Bianca Brad şi Chris Simion, cărora li s-au alăturat anul acesta Mihaela Cernea, Wilmark, Aurelian Temisan, Monica Davidescu, precum şi psihologul Cristiana Haica şi mama ambasadoare a campaniei, Tanța Nedelcu, au îndemnat părinţii din România să se alăture campaniei “1 pachet = 1 vaccin” în 2011.
Până acum, susţinători din întreaga lume ai campaniei iniţiate de către Pampers şi UNICEF au reuşit, printr-un singur gest, să schimbe vieţile a 100 de milioane de oameni. În România, campania a dus la donarea sumei necesare achiziţionării a 5,8 milioane de vaccinuri. Cu fiecare gest de bunăvoinţă, părinţii din România şi din alte colţuri ale lumii au schimbat destinul a milioane de copii şi mame din 40 de ţări aflate în curs de dezvoltare, care sunt expuşi zilnic riscului de a se îmbolnăvi de tetanos, se arată în comunicatul de presă.
Despre tetanos la nou-născuţi
Pentru că populaţia cu cel mai mare risc de îmbolnăvire trăieşte în mediul rural, fără a avea acces la servicii medicale sau educaţie, viteza cu care se răspandeşte tetanosul nu este cunoscută.
Dr. Rownak Khan, specialist UNICEF: ”Tetanosul, cunoscut de asemena sub denumirea de ”ucigaş tăcut” este veriga slabă a sistemelor de sănătate. Cele mai multe decese au loc acasă şi apar în randul celor mai vulnerabile populaţii, care trăiesc în locuri greu accesibile. Cu toate acestea, tetanosul este o boală care poate fi prevenită printr-un simplu vaccin – chiar şi un singur deces survenit în urma bolii fiind un adevăr greu de suportat.
Pentru multe dintre femeile şi copiii afectaţi de tetanos, pânăşi cele mai de bază servicii medicale sunt un lucru la care nici măcar nu visează. De aceea, este nevoie, mai mult decât oricând, să acţionăm împreună pentru a-i ajuta pe cei care sunt expusi acestei boli. Este inacceptabil ca mii de copii să moarădin cauza unei boli care poate fi combătută printr-un vaccin”.
Autor: Maria Rohnean