Universitatea de Medicină şi Farmacie Victor Babeşcu sediul în Timişoara, derulează, începând cu data de 15.07.2010, proiectul “Creşterea Capacităţii Administrative şi a Performanţei Instituţionale în Domeniul Cercetării Medicale a UMF Victor Babeş din Timişoara“, cofinanţat prin Fondul European de Dezvoltare Regională, în baza contractului de finanţare încheiat cu Autoritatea Naţională pentru Cercetare Ştiinţifică.
Proiectul se implementează în localitatea Timişoara pe o durată de 6 luni.
- Valoarea totalăa Proiectului care face obiectul finanţării nerambursabile este 472.400 lei
- Asistenţa financiară eligibilă nerambursabilă din Fondul European de Dezvoltare Regională 332.000 lei
- Valoarea eligibilă nerambursabilă din bugetul naţional 68.000 lei
Principalele obiective ale proiectului sunt:
- creşterea performanţei instituţionale a Universităţii de Medicină şi Farmacie Victor Babeş din Timişoara în domeniul cercetării medicale;
- creşterea gradului de administrare şi utilizare a datelor medicale şi de cercetare;
- creşterea gradului de valorificare a datelor medicale pentru activităţi de invatăţământ şi de cercetare – dezvoltare;
- conceperea unei standardizări şi interconectări între software-urile existente în disciplinele de obstetrică-ginecologie în vederea eficientizării stocării şi utilizării datelor şi probelor biologice.
Beneficiarii proiectului sunt:
- cadrele didactice prin îmbunătăţirea infrastructurii şi creearea unei baze de date şi de imagini;
- studenţi, diplomanzi, masteranzi şi doctoranzi ca urmare a oportunităţilor oferite de platforma de documentare, educare şi de cercetare ce se constituie;
- pacienţii datorită creşterii siguranţei şi calităţii serviciilor medicale;
- universitatea ca urmare a creşterii eficienţei utilizării resurselor;
Principalele rezultate prin acest proiect sunt:
- achiziţia de: active fixe corporale, active fixe necorporale, servicii pentru întărirea capacităţii administrative;
- elaborarea de proceduri pentru documentarea în cercetarea medicală;
- constitutirea unei baze de date medicale şi de imagini;
- creşterea eficienţei activităţilor universităţii în domeniul cercetării şi învăţământului;
- publicitate şi creşterea vizibilităţii;
- îmbunătăţirea comunicării între personalul academic din universitate respectiv medici.